Länkstig
- Hem
- Information om oss
- Som kund inom välfärdsområde
-
Ge respons
Ge respons
Vi vill höra om dina erfarenheter av våra tjänster. Den information vi får från din feedback används för att förbättra vår verksamhet. Tack för din feedback!
Välj den tjänst eller aktivitet som du vill ge feedback om från listan nedan. Av säkerhets- och integritetsskäl ska du inte ange hälsouppgifter eller annan känslig information i din feedback.
Observera att du inte kan avboka en bokad tid via feedbacktjänsten.
Respons till Varha
- Respons på social- och hälsovårdstjänster (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på ÅUCS-sjukhustjänster (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på tjänster för äldre (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på akutsjukvård och räddningstjänster (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på laboratoriets provtagning (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på servicesedel (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på jouren (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på röntgen och annan avbildning (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på stödtjänster (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på e-tjänster (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på webbplatser (varha.fi och tyks.fi) (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Respons på kundavgifter (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
- Allmän respons (Öppnas i nytt fönster, länkar till en annan webbplats)
Fel i digitala tjänster
Med formuläret nedan kan du rapportera fel som du upptäckt i våra digitala tjänster. I formuläret ställs detaljerade frågor som hjälper oss att lokalisera och lösa problemet.
Anmärkning enligt klient- och patientlagen
Om du är missnöjd med den service, vård eller det bemötande du har fått kan du framställa en anmärkning. Innan du gör anmärkningen kan det vara bra att diskutera och utreda frågan med personalen.
Anmälan om farlig situation
En klient, patient eller anhörig till patienten kan anmäla en farlig situation som inträffat under vården. Anmälan görs via ett webbformulär. Anmälan behandlas av den person som ansvarar för klient- och patientsäkerheten vid enheten i fråga.