Hoppa till huvudinnehåll

Nyhet Publicerad 7.5.2024 09.00

Åbo, eHälsoservice

Meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo avstängd tillsvidare

Nyckelord:

Ett tekniskt fel har upptäckts idag 5.4.2024 i e-tjänsten eHälsoservice i Åbo. På grund av felet fungerar inte meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo.

Ett violett botten med ett utropstecken.

Meddelandetjänsten är avstängd tillsvidare. Felet undersöks för närvarande.

Vi beklagar eventuella olägenheter och tackar för förståelsen.

Felet gäller endast meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo. Alla andra funktioner för Åbo fungerar normalt. Till exempel fungerar meddelandetjänsten för rådgivningarna normalt och det går också att skicka blanketter för beställning av vårdartiklar samt andra blanketter. I andra kommuner som använder eHälsoservice fungerar tjänsten normalt.

Alla övriga kontaktkanaler till hälsostationerna i Åbo fungerar normalt.

Bedömning av vårdbehovet och rådgivning vid Åbo hälsostationer:

  • tfn 02 266 1130
  • mån.–tors. kl. 8–16
  • fre. kl. 8–15

Uppdatering 9.4.2024 kl. 14.00: Meddelandetjänsten i eHälsoservice för hälsostationerna i Åbo fungerar fortfarande inte. Vi utreder felet och försöker åtgärda det så fort som möjligt.

Uppdatering 12.4.2024 kl. 15.30: Vi har inte lyckats åtgärda felet i meddelandetjänsten, men strävar efter att kunna göra det så fort som möjligt. Vi beklagar olägenheten som det här medför.

Uppdatering 19.4.2024 kl. 14.30: Problemen med meddelandetjänsten fortgår, men vi strävar efter att åtgärda felet så fort som möjligt. Vi informerar mer om saken under vecka 17. Vi beklagar olägenheten som det här medför.

Uppdatering 7.5.2024 klo 10.30: 

eHälsoservicens meddelandetjänst för hälsostationerna i Åbo är fortfarande avstängd. Det är fråga om ett tekniskt fel i tjänsten, som vi försöker lokalisera tillsammans med programleverantören så snabbt som möjligt.

På grund av felet styrs inte meddelandena i eHälsoservice på korrekt sätt. Det här leder till att en del av meddelandena inte syns för mottagaren, vilket kan innebära att svaren kan fördröjas märkbart. För närvarande kan vi inte garantera att alla meddelanden i systemet kommer fram och därför är hela meddelandesystemet för hälsostationerna i Åbo avstängt.

Det här gäller endast meddelandetjänsten för hälsostationerna i Åbo. Alla andra funktioner fungerar normalt också i Åbo.  Till exempel fungerar meddelandetjänsten för rådgivningarna normalt och det går också att skicka blanketter för beställning av vårdartiklar samt andra blanketter. I andra kommuner som använder eHälsoservice fungerar tjänsten normalt.

Alla andra kontaktkanaler till hälsostationerna i Åbo fungerar normalt.

Hälsostationerna i Åbo, bedömning av vårdbehovet samt rådgivning:

  • tfn 02 266 1130
  • mån.–tors. kl. 8–16
  • fre. kl. 8–15.