Skip to main content

This website is under construction. We are continuously adding more information in English. We apologize for the inconvenience this might cause and thank you for your patience.

Apu lapsiperheen eroon

Keywords:
Unfortunately this content has not yet been translated. The website is still incomplete. We apologize for the inconvenience this may cause.

Lapsiperheen ero koskettaa koko perhettä ja perheen läheisiä. Eroja on monenlaisia ja eroprosessin eri vaiheissa erilaiset asiat ovat pinnalla perheessä. Erotilanteen eri vaiheissa kannattaa hakea apua. Apua ja tukea on saatavilla monen eri tahon järjestämänä.

Requirements

Varsinais-Suomen hyvinvointialueen perheoikeudellisista palveluista on mahdollista saada apua lapsiperheen eroon. Matalan kynnyksen palveluna ohjausta ja neuvontaa erotilanteisiin saa yksikön eropalveluohjaajilta. Ohjaajien kautta apua voit saada puhelimitse, chatissa tai aikavarauksella yksikköön. Ohjaajamme ovat lisäksi tavattavissa ilman ajanvarausta keskiviikkoisin Kauppatorin Monitorissa, missä voit asioida anonyymisti, jos haluat.

Eropalveluohjaajan tapaamisella voidaan tehdä yhdessä vanhempien kanssa vanhemmuussuunnitelmaa, selvitellä ja sovitella erotilannetta, käydä alustavia sopimusneuvotteluja lapsen huoltoa, asumista ja tapaamisia koskien sekä pohtia yhdessä erilaisia palveluita vanhemmille sekä lapselle.

Perheoikeudellisten palveluiden ohjaajat tekevät tiivistä yhteistyötä eri eroauttamisen järjestöjen ja toimijoiden kanssa koko hyvinvointialueen tasolla. Perheoikeudellisten palveluiden lisäksi saatavilla onkin useita eri eroauttamisen palveluita. Lisätietoja lapsiperheen erosta sekä linkki vanhemmuussuunnitelmaan löytyy tämän sivun lopussa olevista linkeistä.

User instruction

Eropalveluohjaajille voit varata itse ajan tapaamiseen puhelimitse perheoikeudellisten palveluiden puhelinajan aikana, ohjautua lastenvalvojan neuvomana tai esimerkiksi sosiaalipäivystyksen kautta.

Perheoikeudellisen yksikön chatista voit kysyä ohjeita ja neuvoja sekä saada tietoa erotilanteeseen liittyen. Chat on auki tiistaisin klo 9–11 ja perjantaisin klo 12–14. Chat on tarkoitettu yleistä ohjausta ja neuvontaa varten. Chatissa sinun on mahdollista asioida anonyymisti. Tietoturvasyistä emme valitettavasti pysty vastaamaan chatin kautta yksittäisiin henkilöasioihin tai tekemään ajanvarauksia.

Kauppatorin Monitorissa voit saada ohjausta ja neuvontaa perheoikeudellisista asioista keskiviikkoisin klo 9–11 ja klo 12–15.45. Löydät vuoronumerolaitteen palveluun Monitorin aulatilasta.

Service channels