Murupolku
- Etusivu
- Ajankohtaista
-
Häiriötiedotteet
Häiriötiedotteet
Tältä sivulta löytyvät kaikki tiedossa olevat häiriöt ja toimipisteiden sulut Varhan palveluissa.
Meneillään olevat sulut ja häiriöt
Turun terveysasemien hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontapuhelin on ruuhkautunut väliaikaisen henkilöstövajeen vuoksi.
Kiireelliset yhteydenotot hoidetaan saman päivänä aikana, mutta kaikkia kiireettömiä takaisinsoittopyyntöjä ei välttämättä saada soitettua saman päivän aikana.
Pahoittelemme puhelimen ruuhkautumisesta aiheutuvaa haittaa.
Varhan suun terveydenhuollon asiakaspalvelu on ruuhkautunut Turun, Paraisten ja Kemiönsaaren alueella.
Pyrimme saamaan ruuhkan purettua mahdollisimman nopeasti. Jos asiasi ei ole kiireellinen, pyydämme, että olet yhteydessä myöhemmin uudelleen.
Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa ja kiitämme ymmärryksestä.
Varhan työikäisten sosiaalipalveluissa, gerontologisessa sosiaalityössä, lastensuojelussa sekä lapsiperheiden sosiaalipalveluissa otetaan käyttöön uusi asiakastietojärjestelmä 8.4.
Asiakastietojärjestelmän muutos voi näkyä viiveenä mm. palvelupäätösten ja taloudellisen tuen päätösten valmistelussa.
Pahoittelemme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä ja kiitämme ymmärryksestä.
Asiakastietojärjestelmä Lifecare Sosiaalihuolto otetaan Varhassa käyttöön kevään 2025 aikana. Asiakas- ja potilastietojärjestelmien yhtenäistämisellä helpotetaan tiedonkulkua ja työn tekemistä Varhan alueen sote-palveluissa. Yhtenäiset asiakas- ja potilastietojärjestelmät mahdollistavat tehokkaamman asiakasohjauksen. Lisäksi sote-palveluja käyttävät kansalaiset saavat paremman ja yksinkertaisemman asiointikokemuksen.
Varhan työikäisten sosiaalipalveluissa, gerontologisessa sosiaalityössä, lastensuojelussa sekä lapsiperheiden sosiaalipalveluissa otetaan käyttöön uusi asiakastietojärjestelmä 8.4.
Asiakastietojärjestelmän muutos voi näkyä viiveenä mm. palvelupäätösten ja taloudellisen tuen päätösten valmistelussa.
Pahoittelemme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä ja kiitämme ymmärryksestä.
Asiakastietojärjestelmä Lifecare Sosiaalihuolto otetaan Varhassa käyttöön kevään 2025 aikana. Asiakas- ja potilastietojärjestelmien yhtenäistämisellä helpotetaan tiedonkulkua ja työn tekemistä Varhan alueen sote-palveluissa. Yhtenäiset asiakas- ja potilastietojärjestelmät mahdollistavat tehokkaamman asiakasohjauksen. Lisäksi sote-palveluja käyttävät kansalaiset saavat paremman ja yksinkertaisemman asiointikokemuksen.
Salon ja Someron sote-keskuksissa otetaan käyttöön Varhan yhteinen potilastietojärjestelmä 28.4.2025. Muutos hidastaa toimintaa tilapäisesti ajanjaksolla maaliskuusta toukokuuhun ja kiireettömän hoidon saatavuus on hetkellisesti normaalia huonompi. Tämän takia myös takaisinsoittopyyntöihin vastaaminen voi kestää normaalia kauemmin. Erityisesti kiireettömissä asioissa takaisinsoitossa voi olla viivettä.
Potilastietojärjestelmän uudistus voi aiheuttaa palveluihin myös tilapäisiä sulkuja, joista tiedotetaan erikseen yksikön omilla verkkosivuilla.
Suosittelemme, että kiireettömät ajanvarausasiat hoidetaan mahdollisuuksien mukaan vasta toukokuun alussa. Kiireettömissä asioissa voit ottaa meihin yhteyttä myös Varha-sovelluksen Sairastaminen ja terveydenhoito -chatin tai Omaolo.fi-palvelun kautta.
Hätätilanteessa soita 112. Kiireellisessä tilanteessa ota yhteyttä päivystykseen numeroon 116 117 tai jätä takaisinsoittopyyntö (valitse kiireellinen yhteydenottopyyntö).
Lisäksi reseptit kannattaa uusia hyvissä ajoin ennen potilastietojärjestelmän vaihtumista omakanta.fi-palvelussa. Laboratoriotulosten ja röntgenkuvien vastaukset ovat myös nähtävissä Omakannassa.
Pahoittelemme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä ja kiitämme ymmärryksestä!
Potilastietojärjestelmä Pegasos-Omni360 otetaan Varhassa käyttöön alue kerrallaan syksystä 2024 alkaen. Varhan alueella yhden potilastietojärjestelmän on tavoitteena olla käytössä vuoden 2025 aikana.
Asiakas- ja potilastietojärjestelmien yhtenäistämisellä helpotetaan tiedonkulkua ja työn tekemistä Varhan alueen sote-palveluissa. Yhtenäiset asiakas- ja potilastietojärjestelmät mahdollistavat tehokkaamman asiakasohjauksen. Lisäksi sote-palveluja käyttävät kansalaiset saavat paremman ja yksinkertaisemman asiointikokemuksen.
Salon ja Someron sote-keskuksissa otetaan käyttöön Varhan yhteinen potilastietojärjestelmä 28.4.2025. Muutos hidastaa toimintaa tilapäisesti ajanjaksolla maaliskuusta toukokuuhun ja kiireettömän hoidon saatavuus on hetkellisesti normaalia huonompi. Tämän takia myös takaisinsoittopyyntöihin vastaaminen voi kestää normaalia kauemmin. Erityisesti kiireettömissä asioissa takaisinsoitossa voi olla viivettä.
Potilastietojärjestelmän uudistus voi aiheuttaa palveluihin myös tilapäisiä sulkuja, joista tiedotetaan erikseen yksikön omilla verkkosivuilla.
Suosittelemme, että kiireettömät ajanvarausasiat hoidetaan mahdollisuuksien mukaan vasta toukokuun alussa. Kiireettömissä asioissa voit ottaa meihin yhteyttä myös Varha-sovelluksen Sairastaminen ja terveydenhoito -chatin tai Omaolo.fi-palvelun kautta.
Hätätilanteessa soita 112. Kiireellisessä tilanteessa ota yhteyttä päivystykseen numeroon 116 117 tai jätä takaisinsoittopyyntö (valitse kiireellinen yhteydenottopyyntö).
Lisäksi reseptit kannattaa uusia hyvissä ajoin ennen potilastietojärjestelmän vaihtumista omakanta.fi-palvelussa. Laboratoriotulosten ja röntgenkuvien vastaukset ovat myös nähtävissä Omakannassa.
Pahoittelemme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä ja kiitämme ymmärryksestä!
Potilastietojärjestelmä Pegasos-Omni360 otetaan Varhassa käyttöön alue kerrallaan syksystä 2024 alkaen. Varhan alueella yhden potilastietojärjestelmän on tavoitteena olla käytössä vuoden 2025 aikana.
Asiakas- ja potilastietojärjestelmien yhtenäistämisellä helpotetaan tiedonkulkua ja työn tekemistä Varhan alueen sote-palveluissa. Yhtenäiset asiakas- ja potilastietojärjestelmät mahdollistavat tehokkaamman asiakasohjauksen. Lisäksi sote-palveluja käyttävät kansalaiset saavat paremman ja yksinkertaisemman asiointikokemuksen.
Päivitetty 25.2.2025
Varhan perusterveydenhuollon potilastietojärjestelmästä voi lähteä asiakkaiden puhelimiin automaattisia tekstiviestimuistutuksia useampaan kertaan.
Teknisen häiriön syytä selvitetään.
Pahoittelemme tilannetta.
Päättyneet sulut ja häiriöt
Varhan suun terveydenhuollon asiakaspalvelu on ruuhkautunut.
Käyttämässämme potilastietojärjestelmässä on ongelma, joka hidastaa asiakaspalvelua merkittävästi.
Pyrimme saamaan ruuhkan purettua mahdollisimman nopeasti. Jos asiasi ei ole kiireellinen, pyydämme, että olet yhteydessä myöhemmin uudelleen.
Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa ja kiitämme ymmärryksestä.
Apuvälinehuolto palvelee 5.5.–30.5.2025 lyhennetyllä aukioloajalla (klo 9–13).
Turun Mäntymäen apuvälineyksikkö suljettu perjantaina 16.5. henkilökunnan koulutuspäivän vuoksi.
Lisätiedot: Apuvälineyksikkö, Turku | Varha
Varissuon terveysasemalla on kehittämispäivä 12.5., ja asema on tuolloin suljettu. Potilaat voivat hakeutua hoitoon muille Turun terveysasemille.
Kiireettömiin ja kiireellisiin puheluihin vastataan normaalisti.
Varissuon terveysasema avoinna normaalisti jälleen tiistaina 13.5.
Varhan suun terveydenhuollon asiakaspalvelu on ruuhkautunut Turun, Paraisten ja Kemiönsaaren alueella.
Pyrimme saamaan ruuhkan purettua mahdollisimman nopeasti. Jos asiasi ei ole kiireellinen, pyydämme, että olet yhteydessä myöhemmin uudelleen.
Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa ja kiitämme ymmärryksestä.
Turun perhekeskuksen neuvolapalveluiden puhelinpalvelu on ruuhkautunut väliaikaisen henkilöstövajeen vuoksi. Kiireelliset yhteydenotot hoidetaan saman päivänä aikana, mutta kaikkia kiireettömiä takaisinsoittopyyntöjä ei välttämättä saada soitettua saman päivän aikana.
Jos olet ollut yhteydessä neuvolapalveluiden puhelinpalveluun ja jättänyt takaisinsoittopyynnön, odotathan, että sinuun ollaan yhteydessä.
Turun perhekeskuksen neuvolapalveluiden puhelinpalvelu on ruuhkautunut väliaikaisen henkilöstövajeen vuoksi. Kiireelliset yhteydenotot hoidetaan saman päivänä aikana, mutta kaikkia kiireettömiä takaisinsoittopyyntöjä ei välttämättä saada soitettua saman päivän aikana.
Jos olet ollut yhteydessä neuvolapalveluiden puhelinpalveluun ja jättänyt takaisinsoittopyynnön, odotathan, että sinuun ollaan yhteydessä.
Turun terveysasemien hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontapuhelin on ruuhkautunut väliaikaisen henkilöstövajeen vuoksi. Kiireelliset yhteydenotot hoidetaan saman päivänä aikana, mutta kaikkia kiireettömiä takaisinsoittopyyntöjä ei välttämättä saada soitettua saman päivän aikana.
Jos olet ollut yhteydessä Turun terveysasemiin ja jättänyt takaisinsoittopyynnön, odotathan, että sinuun ollaan yhteydessä. Hätätapauksissa ole yhteydessä hätänumeroon 112.
Turun terveysasemien hoidon tarpeen arviointi- ja neuvontapuhelin on ruuhkautunut väliaikaisen henkilöstövajeen vuoksi. Kiireelliset yhteydenotot hoidetaan saman päivänä aikana, mutta kaikkia kiireettömiä takaisinsoittopyyntöjä ei välttämättä saada soitettua saman päivän aikana.
Jos olet ollut yhteydessä Turun terveysasemiin ja jättänyt takaisinsoittopyynnön, odotathan, että sinuun ollaan yhteydessä. Hätätapauksissa ole yhteydessä hätänumeroon 112.
Varhan perheneuvoloiden sähköisen yhteydenottolomakkeen toiminnassa on havaittu ongelmia. Kaikkien kuntien lomakkeet eivät tule perille. Ongelmia on huomattu ainakin Auran, Kaarinan, Loimaan, Paimion, Pöytyän ja Sauvon lomakkeiden lähetyksessä. Ongelma voi koskea myös muita Varhan alueen kuntia. Selvitämme parhaillaan vian laajuutta ja syytä ja pyrimme korjaamaan sen mahdollisimman pian.
Pyydämme olemaan perheneuvoloihin yhteydessä puhelimitse. Puhelinnumerot ja puhelinajat löytyvät täältä: perheneuvoloiden yhteystiedot.
Häiriö on oletettavasti ollut olemassa jo jonkun aikaa. Jos olet ollut lomakkeella yhteydessä perheneuvolaan, mutta et ole saanut yhteydenottoa perheneuvolasta, pyydämme sinua olemaan yhteydessä puhelimitse.
Pahoittelemme viasta aiheutuvaa vaivaa ja kiitämme ymmärryksestä.