Hyppää pääsisältöön

Asiakaskokemus

Tarkoituksemme Varsinais-Suomen hyvinvointialueella on tuottaa hyötyä asiakkaille ja potilaille – olemme olemassa heitä varten. Asiakaskokemus kytkeytyy ennen kaikkea kolmeen Varhaan ydinarvoon: ystävällisyys, vaikuttavuus ja kaksikielisyys.

Asiakas- ja potilaskohtaamisen periaatteet - näin Varha toimii

Asiasi on meille tärkeä

  • Vältämme kiireen tuntua kohtaamisissa.
  • Kuuntelemme asiakasta huolellisesti ja varmistamme, että hänen tarpeensa tulevat esille.
  • Luomme yhteistä ymmärrystä asiakkaan kanssa hänen asioidensa tärkeydestä.

Kohtaamme sinut arvostavasti ja ystävällisesti

  • Noudatamme hyviä käytöstapoja, olemme myötätuntoisia ja läsnä tilanteessa. 
  • Vältämme ennakkoluuloja ja kunnioitamme asiakkaan yksityisyyttä.
  • Muistamme, että tilanne on asiakkaalle ainutkertainen.

Haluamme, että koet olevasi turvassa ja voit luottaa meihin

  • Luomme avoimen ja turvallisen ympäristön vuorovaikutukselle ja pyrimme rohkaisemaan asiakasta. 
  • Tarjoamme riittävästi tietoa palveluista sekä hoitolinjoista ja pidämme kiinni annetuista lupauksista. Huolehdimme asiakas- ja potilasturvallisuudesta ja viestimme selkeästi suomeksi ja ruotsiksi.

Kerromme mitä palvelussasi tapahtuu ja miksi

  • Kerromme avoimesti ja selkeästi miten palvelu/hoito etenee ja mihin sillä pyritään.
  • Kannustamme asiakasta osallistumaan päätöksentekoon ja mahdollisen palvelu- tai hoitosuunnitelman laadintaan. 
  • Tarjoamme tarvittaessa vaihtoehtoja, pyrimme yhteiseen ymmärrykseen ja perustelemme päätökset.

Anna palautetta

Haluamme kuulla kokemuksesi palveluistamme. Palautteista saatua tietoa käytetään toimintamme kehittämiseen. Kiitos palautteestasi!