Murupolku
- Etusivu
- Tietoa meistä
- Asiakkaana hyvinvointialueella
-
Asiakaskokemus
Asiakaskokemus
Tarkoituksemme Varsinais-Suomen hyvinvointialueella on tuottaa hyötyä asiakkaille ja potilaille – olemme olemassa heitä varten. Asiakaskokemus kytkeytyy ennen kaikkea kolmeen Varhaan ydinarvoon: ystävällisyys, vaikuttavuus ja kaksikielisyys.
Asiakas- ja potilaskohtaamisen periaatteet - näin Varha toimii
Asiasi on meille tärkeä
- Vältämme kiireen tuntua kohtaamisissa.
- Kuuntelemme asiakasta huolellisesti ja varmistamme, että hänen tarpeensa tulevat esille.
- Luomme yhteistä ymmärrystä asiakkaan kanssa hänen asioidensa tärkeydestä.
Kohtaamme sinut arvostavasti ja ystävällisesti
- Noudatamme hyviä käytöstapoja, olemme myötätuntoisia ja läsnä tilanteessa.
- Vältämme ennakkoluuloja ja kunnioitamme asiakkaan yksityisyyttä.
- Muistamme, että tilanne on asiakkaalle ainutkertainen.
Haluamme, että koet olevasi turvassa ja voit luottaa meihin
- Luomme avoimen ja turvallisen ympäristön vuorovaikutukselle ja pyrimme rohkaisemaan asiakasta.
- Tarjoamme riittävästi tietoa palveluista sekä hoitolinjoista ja pidämme kiinni annetuista lupauksista. Huolehdimme asiakas- ja potilasturvallisuudesta ja viestimme selkeästi suomeksi ja ruotsiksi.
Kerromme mitä palvelussasi tapahtuu ja miksi
- Kerromme avoimesti ja selkeästi miten palvelu/hoito etenee ja mihin sillä pyritään.
- Kannustamme asiakasta osallistumaan päätöksentekoon ja mahdollisen palvelu- tai hoitosuunnitelman laadintaan.
- Tarjoamme tarvittaessa vaihtoehtoja, pyrimme yhteiseen ymmärrykseen ja perustelemme päätökset.
Anna palautetta
Haluamme kuulla kokemuksesi palveluistamme. Palautteista saatua tietoa käytetään toimintamme kehittämiseen. Kiitos palautteestasi!
