Hälsostation, Reso
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
Besöksadress
TelefonBedömning av vårdbehov mån-tor kl. 8.00-16.00, fre kl. 8.00-15.00
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehov mån-tor kl. 8.00-16.00, fre kl. 8.00-15.00</span>: 02 410 7200TelefonIcke brådskande ärenden vardagar kl. 10.00-15.00
Telefon, Telefon<span class="subheading">Icke brådskande ärenden vardagar kl. 10.00-15.00</span>: 02 410 7200TelefonSMS-tjänst till hörsel- och talskadade personer
Telefon, Telefon<span class="subheading">SMS-tjänst till hörsel- och talskadade personer</span>: 044 797 1358Onlinetjänster
Öppettider
Reso hälsostation är en social- och hälsocentral. Social- och hälsocentralen erbjuder ett brett utbud av social- och hälsovårdstjänster. Kontakta hälsocentralen om du behöver vård eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Utanför hälsocentralens öppettider kan du kontakta jourhjälpen om ditt tillstånd kräver en bedömning av akuta vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.