Meddelandetjänsten om icke-brådskande ärenden nu öppen i Varha-appen
Nyckelord:I Varha-appen lanserades en meddelandetjänst för psykisk hälsa, missbruk och beroende samt en meddelandetjänst för klienter vid diabetes- och neurologiska kliniken för barn och ungdomar vid ÅUCS den 11 december.
![Du håller i en telefon med en sjuksköterska på skärmen.](/sites/default/files/styles/main_content_small/public/2024-12/varha-sovellus.jpg?itok=cSGbKT7Z)
Under våren 2025 kommer meddelandetjänsten att utvidgas till att omfatta andra tjänster.
För närvarande finns följande tjänster i Varha-appen:
- Chatten för mun- och tandvård, öppen mon-fre kl. 8–15.30
- Chatten för socialservice, öppen mon-fre kl. 8.30–15
- Chatt för frågor som gäller mentalvård, missbruk och beroende, öppen mon-fre kl. 12-15
- Videomottagningar (primärvårdens och mental- och missbrukvård)
- Meddelandetjänsten om icke-brådskande ärenden (för psykisk hälsa, missbruk och beroende samt en meddelandetjänst för klienter vid diabetes- och neurologiska kliniken för barn och ungdomar vid ÅUCS).
Under våren 2025 kommer nya funktioner att läggas till i Varha-appen varje månad.
Så här använder du Varha-applikationen
- Ladda ner appen till din smarttelefon eller surfplatta från App Store eller Google Play-butiken.
- Varha-applikationen kan också användas på datorn på digi.varha.fi
- Inloggning till tjänsten kräver stark autentisering antingen med personliga bankkoder eller mobilcertifikat.
- Om du har bokat tid för en distanskonsultation kan du ansluta till distanskonsultationen direkt från Varha-appens startsida när du har loggat in med en stark autentisering.
Läs mera: varha.fi/varha-sovellus