Hoppa till huvudinnehåll

Nyhet Publicerad 11.12.2024 09.12

Meddelandetjänsten om icke-brådskande ärenden nu öppen i Varha-appen

Nyckelord:

I Varha-appen lanserades en meddelandetjänst för psykisk hälsa, missbruk och beroende samt en meddelandetjänst för klienter vid diabetes- och neurologiska kliniken för barn och ungdomar vid ÅUCS den 11 december.

Du håller i en telefon med en sjuksköterska på skärmen.

Under våren 2025 kommer meddelandetjänsten att utvidgas till att omfatta andra tjänster.

För närvarande finns följande tjänster i Varha-appen:

  • Chatten för mun- och tandvård, öppen mon-fre kl. 8–15.30
  • Chatten för socialservice, öppen mon-fre kl. 8.30–15
  • Chatt för frågor som gäller mentalvård, missbruk och beroende, öppen mon-fre kl. 12-15
  • Videomottagningar (primärvårdens och mental- och missbrukvård)
  • Meddelandetjänsten om icke-brådskande ärenden (för psykisk hälsa, missbruk och beroende samt en meddelandetjänst för klienter vid diabetes- och neurologiska kliniken för barn och ungdomar vid ÅUCS).

Under våren 2025 kommer nya funktioner att läggas till i Varha-appen varje månad.

Så här använder du Varha-​applikationen

  • Ladda ner appen till din smarttelefon eller surfplatta från App Store eller Google Play-​butiken.
  • Varha-applikationen kan också användas på datorn på digi.varha.fi
  • Inloggning till tjänsten kräver stark autentisering antingen med personliga bankkoder eller mobilcertifikat.
  • Om du har bokat tid för en distanskonsultation kan du ansluta till distanskonsultationen direkt från Varha-appens startsida när du har loggat in med en stark autentisering.

Läs mera: varha.fi/varha-sovellus