Hoppa till huvudinnehåll

Öppettider och kontaktuppgifter

Besöksadress

Hornintie 1
24800 HALIKKO

Postadress

Hornintie 1
24800 HALIKKO

SamtalspriserSamtalspriserna bestäms enligt din operatörs prislista. Avgiften debiteras av operatören, inte av Varha. Väntetiden kan vara avgiftsbelagd, beroende på telefonnummer.

TelefonFörnyelser av recept, hälsorådgivning, undersökningsförfrågningar och andra icke brådskande ärenden (återuppringningssystem)

Telefon, Telefon<span class="subheading">Förnyelser av recept, hälsorådgivning, undersökningsförfrågningar och andra icke brådskande ärenden (återuppringningssystem)</span>: 02 772 3363

TelefonSMS-tjänst för personer med särskilda behov, till exempel personer med hörsel- och talnedsättning, västra social- och hälsostationen, Salo

Telefon, Telefon<span class="subheading">SMS-tjänst för personer med särskilda behov, till exempel personer med hörsel- och talnedsättning, västra social- och hälsostationen, Salo</span>: 050 452 0308

Öppettider

Hälsostationens öppettider och bedömning av vårdbehovet
måndag–torsdag 8.00–16.00
fredag 8.00–15.00

Avvikande öppettider

6.12.2025 Självständighetsdagen
Stängd

Halikko hälsocentral är ett serviceställe för social- och hälsovård. Servicestället för social- och hälsovård erbjuder begränsade närtjänster och har öppet endast med tidsbokning. Kontakta hälsocentralen om du behöver behandling eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.

Det är inte möjligt att besöka servicestället utan tidsbokning, till exempel vid akuta ärenden eller för bedömning av vårdbehov. I dessa situationer ska du vända dig direkt till social- och hälsostationen eller social- och hälsocentralen i ditt område (Västra hälsostation, Salo). Utanför kontorstid kan du kontakta jourhjälpen om ditt medicinska tillstånd kräver en akut bedömning av vårdbehov.

En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.

Du kan använda chatten Sjukdom och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.