Hälsosation, Vemo
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
Besöksadress
TelefonBedömning av vårdbehov
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehov</span>: 028 451 2401TelefonLaboratoriesvar och recept, kl. 13.00-15.00
Telefon, Telefon<span class="subheading">Laboratoriesvar och recept, kl. 13.00-15.00</span>: 028 451 2500TelefonDiabetesvårdare
Telefon, Telefon<span class="subheading">Diabetesvårdare</span>: 044 594 3305TelefonVaccinations- och resehälsorådgivning, tidsbokning mån-tors kl. 8.00-16.00 och fre kl. 8.00-15.00, call-back-system
Telefon, Telefon<span class="subheading">Vaccinations- och resehälsorådgivning, tidsbokning mån-tors kl. 8.00-16.00 och fre kl. 8.00-15.00, call-back-system</span>: 02 461 2517TelefonJourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider
Telefon, Telefon<span class="subheading">Jourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider</span>: 116117Onlinetjänster
Öppettider
Avvikande öppettider
Vemos hälsostationl är ett serviceställe för social- och hälsovård. Servicestället för social- och hälsovård erbjuder begränsade närtjänster och har öppet endast med tidsbokning. Kontakta hälsocentralen om du behöver behandling eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Det är inte möjligt att besöka servicestället utan tidsbokning, till exempel vid akuta ärenden eller för bedömning av vårdbehov. I dessa situationer ska du vända dig direkt till social- och hälsocentralen i Nystad. Utanför kontorstid kan du kontakta jourhjälpen om ditt medicinska tillstånd kräver en akut bedömning av vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.