Hoppa till huvudinnehåll

Öppettider och kontaktuppgifter

Besöksadress

Terveyskeskuksentie 1
21530 PAIMIO

Postal address

Terveyskeskuksentie 1
21530 PAIMIO

TelefonBedömning av vårdbehovet och tidsbeställning mån-fre (jouren klo 8-15.30, icke prådskande ärenden klo 10-14)

Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehovet och tidsbeställning mån-fre (jouren klo 8-15.30, icke prådskande ärenden klo 10-14)</span>: 02 474 6202

TelefonAndra saker mån-fre klo 10-14.30 (förnyelse av recept, undersökning av forskningsresultat, hälsoråd)

Telefon, Telefon<span class="subheading">Andra saker mån-fre klo 10-14.30 (förnyelse av recept, undersökning av forskningsresultat, hälsoråd)</span>: 02 474 6383

Öppettider

måndag–fredag
8.00–16.00

Pemars hälsostation ligger på Terveyskeskuksentie 1, Pemar.

Hälsöstationens mottagningsutrymmen finns i byggnadens alla tre våningar. I byggnaden finns en hiss. I samma byggnad finns också rådgivningstjänster, munhälsovård, fysioterapitjänster, hjälpmedelsutlåning, utdelning av vårdförnödenheter, mentalvårds- och missbrukartjänster och hälsocentralens (tidigare slutenvårdsavdelningen).

Ta kontakt med hälsostationen om du är orolig över din hälsa eller om du behöver vård eller vårdanvisningar. Skötaren bedömer din situation och ditt behov av vård samt hänvisar dig vid behov till en mottagning eller ett multidisciplinärt team för vård.

Bedömning av vårdbehovet och rådgivning:

Telefonnumret till Pemar hälsostations mottagningstjänster för bedömning av vårdbehov och rådgivning betjänar vardagar. Återuppringningstjänst är i bruk. Lyssna noggrant på inspelningen och lämna begäran om uppringning. Vi ringer tillbaka till dig under samma dag. Du kan också uträtta dina ärenden på hälsostationens rådgivningsställe under hälsostationens öppettider.

Avboka tid:

Du kan avboka tider genom att ringa numret för bedömning av vårdbehovet och rådgivning senast klockan 16:00 på vardagen före bokad tid. En avgift tas ut för mottagningstider som inte avbokats eller som avbokas för sent.

Elektronisk ärendehantering:

Som elektronisk ärendekanal betjänar chat och Omaolo (omaolo.fi).