Velkua hälsostation, Nådendal
Nyckelord:Kontaktuppgifter
Besöksadress
TelefonBedömning av vårdbehov, hälsossköterskan i Velkua
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehov, hälsossköterskan i Velkua</span>: 040 900 0864TelefonBedömning av vårdbehov i Nådendals hälsostation må-to kl 8-16 och fre kl 8-15. Ett Återuppringingssystem används.
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehov i Nådendals hälsostation må-to kl 8-16 och fre kl 8-15. Ett Återuppringingssystem används.</span>: 02 436 2760TelefonJourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider.
Telefon, Telefon<span class="subheading">Jourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider.</span>: 116117TelefonSMS-tjänst till hörsel- och talskadade personer
Telefon, Telefon<span class="subheading">SMS-tjänst till hörsel- och talskadade personer</span>: 044 417 1316Onlinetjänster
Avvikande öppettider
Velkua hälsostation är ett serviceställe för social- och hälsovård. Servicestället för social- och hälsovård erbjuder begränsade närtjänster och har öppet endast med tidsbokning. Kontakta hälsocentralen om du behöver behandling eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Det är inte möjligt att besöka servicestället utan tidsbokning, till exempel vid akuta ärenden eller för bedömning av vårdbehov. I dessa situationer ska du vända dig direkt till social- och hälsostationen eller social- och hälsocentralen i ditt område (Nådendal hälsostation). Utanför kontorstid kan du kontakta jourhjälpen om ditt medicinska tillstånd kräver en akut bedömning av vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.