Breadcrumb
- Home
- About us
- As a customer in the wellbeing services county
- Service voucher
-
Terveysasemien yleislääkärivastaanottojen palveluseteli
Terveysasemien yleislääkärivastaanottojen palveluseteli
Yleislääkärivastaanottojen palveluseteli on Varhan alueella tällä hetkellä käytössä Kemiön, Kosken Tl, Kustavin, Laitilan, Liedon, Loimaan, Marttilan, Maskun, Mynämäen, Oripään, Pyhärannan, Salon, Someron, Taivassalon, Uudenkaupungin ja Vehmaan sote-keskusten alueella.
Milloin asiakas voi saada palvelusetelin?
Yleislääkärivastaanottojen palveluseteli on Varhan alueella tällä hetkellä käytössäKemiön, Kosken Tl, Kustavin, Laitilan, Liedon, Loimaan, Marttilan, Maskun, Mynämäen, Oripään, Pyhärannan, Salon, Someron, Taivassalon, Uudenkaupungin ja Vehmaan sote-keskusten alueella. Terveysasemilta voidaan tarjota palveluseteliä asiakkaalle vaihtoehtona, jos hänelle ei löydy lääkärin vastaanottoaikaa omalta terveysasemalta. Palvelusetelin saaminen edellyttää aina hoitohenkilökunnan tekemää hoidon tarpeen arviota. Arvio tehdään joko puhelimessa tai terveysasemalla paikan päällä. Palvelusetelistä voi kieltäytyä, jolloin asiakas ohjataan Varhan muilla tavoin järjestämiin palveluihin.
Voiko palvelusetelin saada kiireelliseen hoitoon?
Palveluseteliä tarjotaan vain puolikiireelliseen eli tiukentuneet hoitotakuun alaiseen hoitoon.
Päivystyksellistä hoitoa vaativat asiakkaat hoidetaan aina terveysasemien akuuttivastaanotoilla tai Tyks Akuutissa.
Mitä palvelusetelikäyntiin kuuluu?
Palvelusetelikäyntiin yksityisellä palveluntuottajalla kuuluvat yleislääkäritasoinen kliininen tutkimus, tarpeelliset tavanomaiset laboratorio- ja kuvantamistutkimukset ja niiden tulkinta, lääkemääräykset, lausunnot ja lähetteet erikoissairaanhoitoon sekä edellisten rakenteinen kirjaaminen potilaskertomukseen.
Monta lääkärikäyntiä palveluseteli sisältää ja miten kauan se on voimassa?
Palveluseteli sisältää yhden vastaanottokäynnin lääkärin vastaanotolla ja tarvittaessa seurantakäynnin samalla lääkärillä, tarpeen arvioi yksityinen palvelun tuottaja. Toinen vastaanotto voi olla myös videovastaanotto. Tutkimustulokset ja hoito-ohjeet annetaan palveluntuottajan toimesta. Palveluseteli on voimassa kaksi kuukautta.
Mitä hoito maksaa potilaalle?
Asiakas maksaa palvelusta omavastuuosuuden, joka on korkeintaan terveyskeskusmaksun suuruinen.
Yhteystiedot ja kysymykset
Palveluseteleihin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse.
- Sähköposti (kaikki kunnat): TK-palveluseteli@varha.fi
- Puhelin: kuntakohtaiset puhelinnumerot löydät alla olevasta pudotusvalikosta
Nämä viestikanavat on tarkoitettu asiakkaille, joilla on jo olemassa palveluseteli.
Jos tarvitset hoidon tarpeen arviota, ota yhteys omaan terveysasemaasi joko Omaolo-palvelun kautta, Varha-sovelluksen chatissa tai puhelimitse.
Puhelin: 040 187 6000, ma–pe klo 12–14
Sähköposti: TK-palveluseteli@varha.fi
Puhelin: 050 311 4654 / 050 311 4665, ma–pe klo 12–15
Sähköposti: TK-palveluseteli@varha.fi
Puhelin: 040 135 7412, ti ja to klo 10–12
Sähköposti: TK-palveluseteli@varha.fi
Puhelin: 040 587 7599, ma–pe klo 12–14
Sähköposti: TK-palveluseteli@varha.fi