Skip to main content

This website is under construction. We are continuously adding more information in English. We apologize for the inconvenience this might cause and thank you for your patience.

Asiakaskokemus

Tarkoituksemme Varsinais-Suomen hyvinvointialueella on tuottaa hyötyä asiakkaille ja potilaille – olemme olemassa heitä varten. Asiakaskokemus kytkeytyy ennen kaikkea kolmeen Varhaan ydinarvoon: ystävällisyys, vaikuttavuus ja kaksikielisyys.

Asiakas- ja potilaskohtaamisen periaatteet - näin Varha toimii

Asiasi on meille tärkeä

  • Vältämme kiireen tuntua kohtaamisissa.
  • Kuuntelemme asiakasta huolellisesti ja varmistamme, että hänen tarpeensa tulevat esille.
  • Luomme yhteistä ymmärrystä asiakkaan kanssa hänen asioidensa tärkeydestä.

Kohtaamme sinut arvostavasti ja ystävällisesti

  • Noudatamme hyviä käytöstapoja, olemme myötätuntoisia ja läsnä tilanteessa. 
  • Vältämme ennakkoluuloja ja kunnioitamme asiakkaan yksityisyyttä.
  • Muistamme, että tilanne on asiakkaalle ainutkertainen.

Haluamme, että koet olevasi turvassa ja voit luottaa meihin

  • Luomme avoimen ja turvallisen ympäristön vuorovaikutukselle ja pyrimme rohkaisemaan asiakasta. 
  • Tarjoamme riittävästi tietoa palveluista sekä hoitolinjoista ja pidämme kiinni annetuista lupauksista. Huolehdimme asiakas- ja potilasturvallisuudesta ja viestimme selkeästi suomeksi ja ruotsiksi.

Kerromme mitä palvelussasi tapahtuu ja miksi

  • Kerromme avoimesti ja selkeästi miten palvelu/hoito etenee ja mihin sillä pyritään.
  • Kannustamme asiakasta osallistumaan päätöksentekoon ja mahdollisen palvelu- tai hoitosuunnitelman laadintaan. 
  • Tarjoamme tarvittaessa vaihtoehtoja, pyrimme yhteiseen ymmärrykseen ja perustelemme päätökset.

Anna palautetta

Haluamme kuulla kokemuksesi palveluistamme. Palautteista saatua tietoa käytetään toimintamme kehittämiseen. Kiitos palautteestasi!