Nya tjänster öppnades i Varha-appen i april
Nyckelord:
Följande tjänster öppnades i Varha-appen den 30 april:
- meddelandetjänsten för funktionshinderservicen och socialservicen utvidgades
- distansmottagning via video kan nu användas på hälsostationer. Meddela vårdpersonalen om du vill använda tjänsten.
Nya tjänster öppnas varje månad i Varha-appen. Bekanta dig med appen genom att ladda ner den på din smarta enhet från appbutiken (AppStore eller Google Play). Du kan också använda den på datorn på adressen digi.varha.fi
Behändig tidsbokning via chattarna
Du kan sköta dina ärenden med vårdpersonalen via chattarna i Varha-appen utan att behöva ringa. I chatten Sjukdom och hälsovård bedömer en sjukskötare på hälsostationen ditt vårdbehov och utifrån bedömningen hänvisas du till rätt tjänst. I chattarna Mun- och tandvård och Mödra- och barnrådgivning kan du enkelt sköta ärenden som gäller tidsbokning.
2 000 nya kunder registrerar sig i tjänsten varje vecka
Varha-appen får fler användare varje vecka. Redan 40 000 invånare i Egentliga Finland har använt appen, och varje vecka registrerar sig 2 000 nya kunder.
Läs mera: varha.fi/varha-applikation