Hälsostationen Centrum, Åbo
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
Besöksadress
TelefonBedömning av vårdbehovet och rådgivning vid Åbo hälsostationer
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehovet och rådgivning vid Åbo hälsostationer</span>: 02 266 1130TelefonSMS-tjänst vid Åbo hälsocentraler för särskilda grupper, till exempel hörsel- och talskadade personer
Telefon, Telefon<span class="subheading">SMS-tjänst vid Åbo hälsocentraler för särskilda grupper, till exempel hörsel- och talskadade personer</span>: 0457 396 5882TelefonJourhjälpen, kontakt utanför hälsostationens öppettider
Telefon, Telefon<span class="subheading">Jourhjälpen, kontakt utanför hälsostationens öppettider</span>: 116117Onlinetjänster
Öppettider
Hälsostationen Centrum är en social- och hälsocentral. Social- och hälsocentralen erbjuder ett omfattande utbud av social- och hälsovårdstjänster. Kontakta hälsostationen om du behöver vård eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Utanför hälsostationens öppettider kan du kontakta jourhjälpen om ditt tillstånd kräver en akut bedömning av vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo. Du betjänas även av eHälsoservice.