Salo huvudhälsostation
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
Besöksadress
Postadress
TelefonBedömning av vårdbehovet (återuppringningssystem)
Telefon, Telefon<span class="subheading">Bedömning av vårdbehovet (återuppringningssystem)</span>: 0 277 2606TelefonFörnyelser av recept, hälsorådgivning, undersökningsförfrågningar och andra icke brådskande ärenden (återuppringningssystem)
Telefon, Telefon<span class="subheading">Förnyelser av recept, hälsorådgivning, undersökningsförfrågningar och andra icke brådskande ärenden (återuppringningssystem)</span>: 02 772 3243TelefonVaccineringar, telefontid måndag-torsdag kl. 8.00–14.00, fredag kl. 8.00-12.00
Telefon, Telefon<span class="subheading">Vaccineringar, telefontid måndag-torsdag kl. 8.00–14.00, fredag kl. 8.00-12.00</span>: 02 772 3624TelefonJourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider
Telefon, Telefon<span class="subheading">Jourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider</span>: 116117TelefonSMS-tjänst för personer med särskilda behov, till exempel personer med hörsel- och talnedsättning, Salo huvudhälsocentral
Telefon, Telefon<span class="subheading">SMS-tjänst för personer med särskilda behov, till exempel personer med hörsel- och talnedsättning, Salo huvudhälsocentral</span>: 050 597 9874Onlinetjänster
Öppettider
Huvudhälsostationen är en social- och hälsocentral. Social- och hälsocentralen erbjuder ett brett utbud av social- och hälsovårdstjänster. Kontakta hälsocentralen om du behöver vård eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Utanför hälsocentralens öppettider kan du kontakta jourhjälpen om ditt tillstånd kräver en bedömning av akuta vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.