Social- och hälsostation, Lundo
Nyckelord:Öppettider och kontaktuppgifter
Besöksadress
Postadress
TelefonTiimi 1, efternamn A - KOR
Telefon, Telefon<span class="subheading">Tiimi 1, efternamn A - KOR</span>: 024 873 7215TelefonTiimi 2, efternamn KOS - Q
Telefon, Telefon<span class="subheading">Tiimi 2, efternamn KOS - Q</span>: 024 873 7219TelefonTiimi 3, efternamn R - Ö
Telefon, Telefon<span class="subheading">Tiimi 3, efternamn R - Ö</span>: 024 873 7223TelefonJourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider
Telefon, Telefon<span class="subheading">Jourhjälpen, kontakt utanför hälsocentralens öppettider</span>: 116117TelefonPersoner med hörsel- och talsvårigheter.
Telefon, Telefon<span class="subheading">Personer med hörsel- och talsvårigheter.</span>: 050 449 9562Onlinetjänster
Öppettider
Avvikande öppettider
Lundo hälsostation är en social- och hälsostation. Social- och hälsostationen erbjuder ett omfattande utbud av social- och hälsovårdstjänster. Kontakta hälsocentralen om du behöver vård eller vårdinstruktioner. En sjukskötare bedömer din situation och ditt vårdbehov samt styr dig vid behov till en mottagning eller till ett mångprofessionellt team.
Utanför hälsocentralens öppettider kan du kontakta jourhjälpen om ditt tillstånd kräver en akut bedömning av vårdbehov.
En bokad tid kan avbokas via bedömnings- och rådgivningstelefonen senast vardagen före mottagningen. Om tiden inte avbokas utan giltig orsak eller avbokas för sent, debiteras en avgift för uteblivet besök.
Du kan använda chatten Insjuknande och hälsovård i Varha-appen, där en sjukskötare bedömer ditt vårdbehov, ger dig anvisningar för fortsatt vård och vid behov styr dig till den lämpligaste tjänsten. Om du inte har möjlighet att vänta i chatten eller om chatten är stängd kan du bedöma ditt behov av vård i tjänsten Omaolo.