En del av faktureringen i början av året flyttas till mars
Kundfaktureringen inom Egentliga Finlands välfärdsområde börjar stegvis i februari-mars. En del av faktureringen fungerar redan normalt, men i en del av kundfakturorna förekommer det dröjsmål.
Målet är att lösa faktureringsproblemen i Varha före sommaren
Faktureringen av kunderna i Egentliga Finlands välfärdsområde (Varha) är fortfarande försenad men situationen är bättre än tidigare. Förseningen påverkar i synnerhet fakturor som har utfärdats av kommunernas ekonomiförvaltningssystem (dvs. andra system än kund- eller…
Faktureringsadresser och -instruktioner
Adresser och instruktioner för inköpsfakturorna för Egentliga Finlands välfärdsområde från och med 1.1.2023.
Varhas e-faktura sparar tid och besvär – har du redan aktiverat den?
Ett e-faktureringsavtal med Egentliga Finlands välfärdsområde underlättar vardagen. Med ett avtal får du alla fakturor från Varha till din nätbank.
Fortfarande fördröjningar i en del av Varhas kundfakturor
Orsaken till fördröjningarna i Varhas kundfakturering är tekniska problem som är kopplade till arbetet med att förenhetliga kund- och patientdatasystemen. Det har också tagit längre tid än planerat att övergå till ett enhetligt serviceutbud. Målet är att kundfaktureringen börjar fungera…
Kundfakturering och anvisningar
Här kan du hitta information och anvisningar om kundfakturering.
Kundavgifter och kundfakturering
Måltidsavgifter blivit odebiterade inom funktionshinderservicen i Lundo
I Lundo har måltidsavgifter för kunder inom funktionshinderservicens boendetjänster inte blivit debiterade sedan hösten 2023. Varha har kontaktat kunderna.
Varha har skickat ut felaktiga fakturor från hälsocentralerna
Problemet som ledde till felaktiga kundfakturor rättades till den 4 september. De felaktiga fakturorna makuleras eller återbetalas till kunderna.