Strategi och värderingar
Varhas strategi ger en helhetsbild av hur vi arbetar för att välfärdsområdets tjänster ska vara så högklassiga som möjligt för invånarna i området. Vårt mål är att vara det vänligaste och effektivaste, akademiska välfärdsområde som uppskattas av yrkesverksamma inom branschen. Det här målet…
Programmet för balansering av ekonomin som hör samman med verkställandet av strategin till behandling i välfärdsområdesstyrelsen
Planerna för balanseringen av ekonomin som hör samman med verkställande av strategin för Egentliga Finlands välfärdsområde går vidare för beslut. Välfärdsområdesstyrelsen behandlar ärendet på sitt möte tisdagen den 7 november. Före mitten av november ska välfärdsområdet ge en plan till…
Sammanlagt 5 892 deltog i Varhas enkät om servicestrategin
Egentliga Finlands välfärdsområde (Varha) har genomfört en enkät som riktade sig till alla invånare i välfärdsområdet. Svaren kommer att användas vid utarbetandet av Varhas servicestrategi. Enkäten fick nästan sextusen svar, vilket översteg förväntningarna.
Revisionsnämnden i Varha: Servicestrategin blir färdig sent med tanke på smidig verksamhet
Revisionsnämnden i Varha anser att beredningen av servicestrategin för välfärdsområdet har inletts klart försenad med tanke på den smidiga inledningen av välfärdsområdets verksamhet samt jämfört med många andra välfärdsområden.
Välfärdsområdesfullmäktige i Varha godkände servicestrategin samt programmet för produktivitet och ekonomisk effektivitet
Servicestrategin som välfärdsområdesfullmäktige godkände inleder utveckling av Varhas tjänster. Riktlinjer för servicenätet, vilka stakas ut i etapper nästa år är en del av totalreformen som inleds nu. Välfärdsområdesfullmäktige godkände programmet för produktivitet och ekonomisk…
Servicestrategin framskrider: i arbetsgrupperna har deltagit över 300 medarbetare och samarbetspartners inom Varha
Servicestrategin för vårt välfärdsområde görs upp under detta år. I arbetet som har många faser deltar såväl våra egna experter och beslutsfattare som yrkesexperter från organisationer, kommuner och företag samt givetvis välfärdsområdets invånare.
Enkät kartlägger hur Varha har lyckats
Egentliga Finlands välfärdsområdes (Varha) strategi uppdateras i år när välfärdsområdesfullmäktige byts ut. Strategin är ett lagstadgat dokument, och Varha ordnar tjänster i enlighet med riktlinjerna i den. Som stöd för uppdaterandet av dokumentet ber vi många av våra viktiga aktörer ge…
Varhas servicestrategi skapar förutsättningar för att utveckla kundtjänsterna
Servicestrategin för Egentliga Finlands välfärdsområde fastställer långsiktiga mål för social- och hälsovården. Välfärdsområdesfullmäktige ska fatta beslut om strategin vid sitt möte den 15 november 2023.
Allmän information om servicenätet
Varhas tjänstenätverk formas under året 2025.